• About
  • Terms Of Service
  • Privacy Policy
  • Contact
czwartek, 8 maja, 2025
  • Login
Vedan
  • Privacy Policy
  • Terms Of Service
  • Wiadomości
    • Świat
      • Szwecja
      • Chiny
      • USA
      • Niemcy
      • Rosja
      • Francja
      • Hiszpania
      • Indie
      • Wielka Brytania
      • Norwegia
      • Ukraina
      • Grecja
      • Włochy
  • Weekend
    • Praca
    • Zdrowie
    • Badania
    • Ranking
    • Turystyka
    • Klimat
    • Nieruchomości
    • Historia
  • Giełda i Finanse
    • Waluta
    • Firma
    • Surowce
    • Kryptowaluty
    • Fundusze
  • Technika
  • Motoryzacja
  • Bezpieczeństwo
  • Ekonomia prywatna
  • Transport
Brak wyników
View All Result
Vedan
Brak wyników
View All Result
Strona Główna Norwegia

Rogfast – najdłuższy podwodny tunel na świecie już w 2033 roku

13/01/2025
Obwodnica Atlantyku: Czy tunel łączący Nowy Jork i Londyn stanie się rzeczywistością?

Foto.depositphotos/vichie81

Norwegia przygotowuje się do otwarcia najdłuższego i najgłębszego podwodnego tunelu na świecie – projektu Rogfast. Ten imponujący czteropasmowy tunel, o długości niemal 27 kilometrów, połączy Randaberg i Bokn, skracając czas podróży na kluczowych trasach, takich jak nadmorska autostrada E39.

Rogfast – szczegóły projektu

  • Długość tunelu: 26,9 kilometra.
  • Głębokość: Maksymalnie 396 metrów pod poziomem morza.
  • Czas przejazdu: Około 35 minut.
  • Koszt budowy: Ponad 26 miliardów koron szwedzkich.
  • Termin otwarcia: Planowany na 2033 rok.

Tunel Rogfast nie tylko zastąpi obecnie kursujące promy, ale także zapewni bardziej stabilny i niezawodny środek transportu, niezależny od warunków pogodowych.

Nie przegap

Boom na rynku rejsów wycieczkowych: zamówienia statków za rekordowe sumy

Ostatnia europejska fabryka fotowoltaiki w upadłości

Korzyści dla transportu i gospodarki

  1. Skrócenie czasu przejazdu: Tunel pozwoli skrócić o 11 godzin czas podróży trasą E39, łączącą Trondheim i Kristiansand.
  2. Poprawa eksportu: Ułatwi transport towarów na zachodnim wybrzeżu Norwegii.
  3. Wzrost turystyki: Tunel ma zachęcić turystów do odwiedzania malowniczych rejonów Norwegii.
  4. Stabilność transportu: Tunel zastąpi promy, które w zimie często muszą zmieniać porty z powodu złej pogody.

„Kiedy tunel zostanie ukończony, nie będziemy musieli polegać na dobrej pogodzie, aby utrzymać otwarte drogi” – podkreśla Oddvar Kaarmo, kierownik projektu.

Finansowanie i opłaty

Budżet projektu wynosi 26 miliardów koron szwedzkich, z czego 40% pokryją podatnicy. Pozostałe koszty będą finansowane z opłat za przejazd, które wyniosą 415 koron szwedzkich.

Plany na przyszłość

Rogfast to tylko część większego projektu modernizacji autostrady E39, która biegnie wzdłuż norweskiego wybrzeża. W planach są kolejne tunele, w tym innowacyjne „pływające” podwodne konstrukcje, które umożliwią pokonanie głębokich fiordów. Całkowity koszt modernizacji trasy szacowany jest na 499 miliardów koron szwedzkich.

Norwegia już teraz może pochwalić się najdłuższym na świecie podwodnym tunelem drogowym – tunelem Lærdal o długości 24 kilometrów. Jednak po otwarciu Rogfast w 2033 roku nowy rekord przypadnie właśnie temu projektowi.

Tags: autostrada E39Norwegiapodwodny tunelrekord świataRogfasttransport w Norwegiitunel drogowyturystyka Norwegia
Poprzedni artykuł

Google Manager radzi: Czego absolutnie nie umieszczać w CV?

Następny artykuł

Ekspert radzi: Jak prawidłowo pić wodę i uniknąć przesady

Przeczytaj także

Pomimo ekologicznych obietnic: giganci naftowi intensywnie inwestują w ropę głębinową

Norwegia podwoi inwestycje w ropę i gaz – rosną obawy o klimat

24/01/2025
Zatłoczone lotniska? Chiny stawiają na sztuczne wyspy

Rekordy dla lotnictwa i „powrót do podstaw”.

23/01/2025
Nowa technologia: tworzenie nietoksycznych, wydajnych ogniw słonecznych

Ostatnia europejska fabryka fotowoltaiki w upadłości

22/01/2025
Następny artykuł
Ekspert radzi: Jak prawidłowo pić wodę i uniknąć przesady

Ekspert radzi: Jak prawidłowo pić wodę i uniknąć przesady

RECOMMENDED NEWS

Sensacyjny upadek naukowca: oszustwa w badaniach nad nadprzewodnikami

Powrót mamuta włochatego: nauka na granicy możliwości

3 miesiące ago
Rynki akcji w 2025 r.: Gdzie Europa może się rozwijać?

Rewolucja kwantowa: Fundusz giełdowy QTUM przyciąga miliony inwestorów

4 miesiące ago
Greckie miasta widma ostrzegają przed zapaścią demograficzną

Greckie miasta widma ostrzegają przed zapaścią demograficzną

4 miesiące ago
Czystki w chińskim wojsku: trzeci minister obrony objęty zarzutami korupcyjnymi

Zagrożone niskimi cenami Chiny rozwścieczają swoich przyjaciół.

4 miesiące ago

FOLLOW US

BROWSE BY CATEGORIES

  • AI
  • Badania
  • Bezpieczeństwo
  • Chiny
  • Ekonomia prywatna
  • Firma
  • Francja
  • Fundusze
  • Giełda i Finanse
  • Grecja
  • Historia
  • Hiszpania
  • Indie
  • Klimat
  • Kryptowaluty
  • Motoryzacja
  • Niemcy
  • Nieruchomości
  • Norwegia
  • Praca
  • Ranking
  • Rosja
  • Surowce
  • Surowce
  • Świat
  • Szwecja
  • Technika
  • Transport
  • Turystyka
  • Ukraina
  • Uncategorized
  • USA
  • Waluta
  • Weekend
  • Wiadomości
  • Wielka Brytania
  • Włochy
  • Zdrowie

BROWSE BY TOPICS

AI Apple badania naukowe bezpieczeństwo bitcoin BYD Chiny cyberbezpieczeństwo cyberprzestępczość ekologia Elon Musk energia energia odnawialna gospodarka inflacja innowacje inwestycje kawa kryptowaluty kryzys energetyczny Microsoft motoryzacja Niemcy Norwegia Nvidia OpenAI przemysł motoryzacyjny Rosja rynek pracy samochody elektryczne sztuczna inteligencja technologia Tesla turystyka UE Ukraina USA Warren Buffett Wielka Brytania zdrowie zdrowy styl życia zmiany klimatyczne zrównoważony rozwój złoto środowisko

We bring you the best Premium WordPress Themes that perfect for news, magazine, personal blog, etc.

Follow us on social media:

  • About
  • Terms Of Service
  • Privacy Policy
  • Contact

© 2025 Vedan - Zrozumieć świat prościej Vedan.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Brak wyników
View All Result
  • Strona Główna

© 2025 Vedan - Zrozumieć świat prościej Vedan.