Przewidywania na rok 2025 są gorące – tutaj wokół mody, handlu i podróży. Będzie więcej jednego, więcej pochodzenia w drugim i więcej fizyczności w trzecim.
Zgodnie z przewidywaniami Fortune na nowy rok, w który wkroczyliśmy, przesłanie jest takie, że – pomimo obaw związanych z klimatem – będziemy latać więcej niż kiedykolwiek. „Podróże lotnicze pobiją wszelkie rekordy”, mówi pisarz podróżniczy Alex Ledsom, odnosząc się do IATA, która szacuje 5,2 miliarda pasażerów na całym świecie do 2025 roku.
Problemy w Lotnictwie
Jednocześnie zderza się to z trzema problemami. Pierwszym z nich są nowe samoloty i dostarczanie ich na czas, podczas gdy branża cierpi z powodu globalnego niedoboru części zamiennych. Ponadto rośnie presja na niektóre główne destynacje, które nie są w stanie poradzić sobie z popytem i gdzie „nadmierna turystyka” doprowadziła do negatywnego nastawienia do odwiedzających.
Powrót do Sklepów
Po wylądowaniu prawdopodobnie pójdziemy na zakupy, a pan Busby widzi jeszcze większy powrót do sklepów fizycznych. EY podsycił ten ogień, pokazując w Future Consumer Index, że 57% kupujących chce zobaczyć i dotknąć produktów przed ich zakupem.
„Rok 2025 będzie rokiem, w którym sprzedawcy detaliczni zaczną dostosowywać się do naszych oczekiwań i dostarczać immersyjnych, sensorycznych doświadczeń, na które od dawna czekamy” – uważa Busby.
Bitwa o Portfele
Prarthana Prakash, reporter biznesowy w Fortune, widzi „lekkie odbicie” w ilości konsumowanej przez Europejczyków w 2025 roku. „Walka o portfele kupujących nasili się, a duże marki powrócą do swoich podstaw” – argumentuje.
Trendy w Modzie
„Żółty to nowa czerń”, mówi Aslesha Mehta z Fortune. „Pastelowe kolory, takie jak żółty i baby pink, dominowały w 2024 roku i oczekuje się, że żółty zdominuje również ten rok” – twierdzi. Heuritech twierdzi, że żółty waniliowy wzrośnie o 11 procent, a żółty szafranowy o 6 procent w porównaniu z poprzednimi latami.