Chiński gigant akumulatorowy CATL wprowadza innowacyjne rozwiązanie dla użytkowników samochodów elektrycznych – standaryzowane zestawy akumulatorów 20# i 25#. Inicjatywa ta ma na celu uproszczenie wymiany akumulatorów oraz zaoferowanie elastyczności w użytkowaniu pojazdów elektrycznych.
Nowa technologia Choco-SEB
Flagowym produktem CATL jest akumulator Choco-SEB (Swapping Electric Blocks), dostępny w dwóch wersjach chemicznych: litowo-żelazowo-fosforanowej (LFP) oraz litowo-manganowo-kobaltowej (NMC).
- 20# zapewnia zasięg do 500 kilometrów według chińskiego standardu CLTC.
- 25# oferuje zasięg do 600 kilometrów.
Akumulatory dopasowane do różnych pojazdów
CATL dostosowuje swoje produkty do różnych segmentów samochodów elektrycznych:
- 20# jest idealny dla mniejszych samochodów miejskich i hatchbacków.
- 25# odpowiada na potrzeby większych pojazdów, takich jak BYD Dolphin czy Seal.
W ciągu najbliższego roku te innowacyjne akumulatory znajdą zastosowanie w dziesięciu modelach takich marek jak GAC, BAIC, Wuling i FAW.
Wynajem akumulatorów: elastyczność i wygoda
Model CATL opiera się na koncepcji, w której klienci kupują samochód bez akumulatora, a następnie wynajmują go w ramach subskrypcji.
Opcje dla akumulatora 20#:
- Plan Travel: 42 USD miesięcznie za akumulator NMC o pojemności 52 kWh z nieograniczonym przebiegiem.
- Plan Family: 33 USD miesięcznie za akumulator LFP o pojemności 42 kWh z limitem 3000 kilometrów miesięcznie.
Opcje dla akumulatora 25#:
- Plan Travel: 54 USD miesięcznie za akumulator NMC o pojemności 70 kWh z nieograniczonym przebiegiem.
- Plan Family: 45 USD miesięcznie za akumulator LFP o pojemności 56 kWh z limitem 3000 kilometrów miesięcznie.
Sieć stacji wymiany akumulatorów
CATL planuje zrewolucjonizować rynek, budując szeroką sieć stacji wymiany baterii.
- W ciągu roku powstanie 1000 stacji w Chinach.
- Do 2030 roku celem jest osiągnięcie 30 000 stacji.
Pierwsze 1000 stacji zostanie wybudowanych przez CATL, a pozostałe przy współpracy z partnerami. Zdaniem dyrektora generalnego CATL, Robina Zhanga, wymiana akumulatorów stanie się jedną z kluczowych metod dostarczania energii dla samochodów elektrycznych, odpowiadającą za jedną trzecią tego rynku do 2030 roku.